Inspektor Spraw Obywatelskich - 2003-06-27
zakres czynności
Róża Chądzyńska - Inspektor
Zakres obowiązków /ogólny/:
1. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności.
2. Prowadzenie spraw związanych z dowodami osobistymi.
3. Pełnienie funkcji nieetatowego kierownika tajnej kancelarii.
4. Wykonywanie zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony.
Zakres obowiązków /szczegółowy/:
W zakresie ewidencji ludności:
1. prowadzenie ewidencji ludności i bieżąca aktualizacja w sprawach stanu cywilnego, urodzeń, zgonów, imion, nazwisk itp.
2. przyjmowanie zgłoszeń i dokonywanie zameldowania lub wymeldowania.
3. występowanie do Ministra właściwego do spraw administracji publicznej z wnioskiem o nadanie lub zmianę numeru PESEL,
4. udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych,
5. dokonywanie bezzwłocznej aktualizacji każdej zmiany danych osobowych zawartych w zbiorach meldunkowych,
6. przekazywanie danych zawartych w prowadzonych zbiorach wojewodzie i ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej,
7. prowadzenie rejestru stałych mieszkańców w formie kartoteki składającej się z indywidualnych kart osobowych mieszkańców,
8. prowadzenie ewidencji osób zameldowanych na pobyt czasowy,
9. prowadzenie w układzie alfabetycznym kartoteki ewidencyjno-adresowej dla osób zameldowanych na pobyt stały,
10. przyjmowanie zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały i przekazywanie kart osobowych mieszkańców organom właściwym ze względu na nowe miejsce pobytu,
11. prowadzenie kartoteki byłych mieszkańców,
12. zawiadamianie organu właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu o zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące na terenie gminy,
13. prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,
14. meldowanie cudzoziemców,
15. bieżąca aktualizacja ewidencji ludności w sprawach stanu cywilnego, urodzeń, zgonów, obywatelstwa, imion i nazwisk itd.,
16. sporządzanie sprawozdań, wykazów, informacji z zakresu ewidencji ludności,
17. sporządzanie informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 3 do 18 lat dla potrzeb dyrektorów szkół podstawowych,
18. wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,
19. prowadzenie spraw dotyczących repatriacji,
20. współpraca ze stacją terenową PESEL w Katowicach oraz Centralnym Biurem Adresowym w Warszawie,
21. współudział w przeprowadzaniu wyborów i referendów,
22. sporządzanie wykazów i rejestrów przedpoborowych i poborowych,
23. ewidencja spraw konsularnych,
24. udzielanie informacji adresowych Organom Ścigania, WKU, Sądom i innym uprawnionym instytucjom z uwzględnieniem ustawy o ochronie danych osobowych,
25. przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
26. wydawanie poświadczeń zamieszkania,
27. przesyłanie zaświadczeń zakresie zmianach ewidencyjnych do WKU,
28. przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, ochronie informacji niejawnych oraz dostępie do informacji publicznych.
W zakresie dowodów osobistych:
1. wykonywanie czynności związanych z wydawaniem dowodów osobistych w tym:
- przyjmowanie wniosków i weryfikacja danych,
- obsługa systemu informatycznego SOO,
- odbiór dowodów z Powiatowej Komendy Policji i wydawanie ich stronom,
- aktualizacja bazy LBD o nowo wydany dowód osobisty,
- założenie koperty dowodowej,
- prowadzenie korespondencji związanej ze ściąganiem akt osobowych z innych urzędów,
2. dokonywanie kasacji dowodów osobistych,
3. prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
4. dokonywanie bezzwłocznej aktualizacji każdej zmiany danych osobowych zawartych w ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
5. przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej danych niezbędnych do prowadzenia ogólnokrajowej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych, w drodze teletransmisji danych w formie dokumentu elektronicznego,
6. udostępnianie danych z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
7. wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,
8. prowadzenie archiwum akt dotyczących dowodów osobistych,
9. prowadzenie statystyki dotyczącej dowodów osobistych.
W zakresie powszechnego obowiązku obrony:
1. załatwianie spraw meldunkowych osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz zgłoszenia do WKU i innych jednostek,
2. meldowanie osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej po uprzednim wymeldowaniu się ich z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące,
3. zawiadamianie o zmianach zgłoszonych przy spełnianiu wojskowego obowiązku meldunkowego, wojskowych komendantów uzupełnień oraz wójtów , burmistrzów (prezydentów miast) właściwych ze względu na poprzednie miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej,
4. przyjmowanie od osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej zgłoszeń zmian miejsca pobytu, imienia, nazwiska, wykształcenia i zawodu oraz:
- odnotowywanie w karcie osobowej mieszkańca lub w ewidencji osób zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące dane dotyczące stosunku do obowiązku czynnej służby wojskowej osoby dopełniającej obowiązku meldunkowego,
- dokonywanie wpisu: w książeczce wojskowej - o przyjęciu lub skreśleniu
z ewidencji wojskowej komendy uzupełnień oraz na potwierdzeniu zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych - o przyjęciu lub skreśleniu z ewidencji ludności,
5. sprawdzanie, na podstawie potwierdzenia zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych wpisów zamieszczonych w książeczce wojskowej, czy osoba zgłaszająca dane wymagane do zameldowania i podlegająca obowiązkowi meldunkowemu dokonała:
- wymeldowania wynikającego z wojskowego obowiązku meldunkowego ogólnego,
- wymeldowania wynikającego z wojskowego obowiązku meldunkowego szczególnego,
6. przesyłanie wojskowemu komendantowi uzupełnień zawiadomienia o zaistnieniu zmian zgłoszonych przez żołnierza rezerwy, żołnierza zwolnionego z zasadniczej służby wojskowej przed jej odbyciem bez przeniesienia do rezerwy lub poborowego dot. wyjazdu za granicę na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące lub powrotu z tego pobytu,
7. zawiadamianie wojskowego komendanta uzupełnień o zgonie osoby podlegającej wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu, jak również o wymeldowaniu jej na podstawie decyzji administracyjnej,
W sprawach zmian imion i nazwisk:
1. rozstrzyganie w sprawach zmiany imion i nazwisk,
2. zawiadamianie o zmianie imienia lub nazwiska, pisowni lub brzmienia imienia i nazwiska, urzędu stanu cywilnego właściwego ze względu na miejsce sporządzenia aktu urodzenia i małżeństwa wnioskodawcy oraz miejsca sporządzenia aktów urodzeń jego małoletnich dzieci, a ponadto właściwy Urząd Skarbowy, Policji, Wojskowej Komendy Uzupełnień, organu ewidencji ludności oraz Centralnego Rejestru Skazanych.
|