http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2004-02-20 08:57:16
Referat Organizacyjny
Inspektor Spraw Obywatelskich - 2003-06-27

zakres czynności

 

Róża Chądzyńska - Inspektor

 

Zakres obowiązków /ogólny/:

 

 

1.      Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności.

2.      Prowadzenie spraw związanych z dowodami osobistymi.

3.      Pełnienie funkcji nieetatowego kierownika tajnej kancelarii.

4.      Wykonywanie zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony.

 

Zakres obowiązków /szczegółowy/:

 

 

W zakresie ewidencji ludności:

1.      prowadzenie ewidencji ludności i bieżąca aktualizacja w sprawach stanu cywilnego, urodzeń, zgonów, imion, nazwisk itp.

2.      przyjmowanie zgłoszeń i dokonywanie zameldowania lub wymeldowania.

3.      występowanie do Ministra właściwego do spraw administracji publicznej z wnioskiem
o nadanie lub zmianę numeru PESEL,

4.      udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych z uwzględnieniem ochrony danych osobowych,

5.      dokonywanie bezzwłocznej aktualizacji każdej zmiany danych osobowych zawartych
w zbiorach meldunkowych,

6.      przekazywanie danych zawartych w prowadzonych zbiorach wojewodzie i ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej,

7.      prowadzenie rejestru stałych mieszkańców w formie kartoteki składającej się z indywidualnych kart osobowych mieszkańców,

8.      prowadzenie ewidencji osób zameldowanych na pobyt czasowy,

9.      prowadzenie w układzie alfabetycznym kartoteki ewidencyjno-adresowej dla osób zameldowanych na pobyt stały,

10.  przyjmowanie zawiadomień o zameldowaniu na pobyt stały i przekazywanie kart osobowych mieszkańców organom właściwym ze względu na nowe miejsce pobytu,

11.  prowadzenie kartoteki byłych mieszkańców,

12.  zawiadamianie organu właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu
o zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące na terenie gminy,

13.  prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,

14.  meldowanie cudzoziemców,

15.  bieżąca aktualizacja ewidencji ludności w sprawach stanu cywilnego, urodzeń, zgonów, obywatelstwa, imion i nazwisk itd.,

16.  sporządzanie sprawozdań, wykazów, informacji z zakresu ewidencji ludności,

17.  sporządzanie informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci w wieku od 3 do 18 lat dla potrzeb dyrektorów szkół podstawowych,

18.  wydawanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa,

19.  prowadzenie spraw dotyczących repatriacji,

20.  współpraca ze stacją terenową PESEL w Katowicach oraz Centralnym Biurem Adresowym w Warszawie,

21.  współudział w przeprowadzaniu wyborów i referendów,

22.  sporządzanie wykazów i rejestrów przedpoborowych i poborowych,

23.  ewidencja spraw konsularnych,

24.  udzielanie informacji adresowych Organom Ścigania, WKU, Sądom i innym uprawnionym instytucjom z uwzględnieniem ustawy o ochronie danych osobowych,

25.  przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,

26.  wydawanie poświadczeń zamieszkania,

27.  przesyłanie zaświadczeń zakresie zmianach ewidencyjnych do WKU,

28.  przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, ochronie informacji niejawnych oraz dostępie do informacji publicznych.

 

W zakresie dowodów osobistych:

 

1.      wykonywanie czynności związanych z wydawaniem dowodów osobistych w tym:

-    przyjmowanie wniosków i weryfikacja danych,

-    obsługa systemu informatycznego SOO,

-    odbiór dowodów z Powiatowej Komendy Policji i wydawanie ich stronom,

-    aktualizacja bazy LBD o nowo wydany dowód osobisty,

-    założenie koperty dowodowej,

-    prowadzenie korespondencji związanej ze ściąganiem akt osobowych z innych urzędów,

2.      dokonywanie kasacji dowodów osobistych,

3.      prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,

4.      dokonywanie bezzwłocznej aktualizacji każdej zmiany danych osobowych zawartych
w ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.

5.      przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej danych niezbędnych do prowadzenia ogólnokrajowej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych, w drodze teletransmisji danych w formie dokumentu elektronicznego,

6.      udostępnianie danych z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,

7.      wydawanie decyzji o odmowie udostępnienia danych z ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,

8.      prowadzenie archiwum akt dotyczących dowodów osobistych,

9.      prowadzenie statystyki dotyczącej dowodów osobistych.

 

W zakresie powszechnego obowiązku obrony:

 

1.      załatwianie spraw meldunkowych osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz zgłoszenia do WKU i innych jednostek,

2.      meldowanie osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej po uprzednim wymeldowaniu się ich z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące,

3.      zawiadamianie o zmianach zgłoszonych przy spełnianiu wojskowego obowiązku meldunkowego, wojskowych komendantów uzupełnień oraz wójtów , burmistrzów (prezydentów miast) właściwych ze względu na poprzednie miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej,

4.      przyjmowanie od osób podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej zgłoszeń zmian miejsca pobytu, imienia, nazwiska, wykształcenia i zawodu oraz:

    1. odnotowywanie w karcie osobowej mieszkańca lub w ewidencji osób zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące dane dotyczące stosunku do obowiązku czynnej służby wojskowej osoby dopełniającej obowiązku meldunkowego,
    2. dokonywanie wpisu: w książeczce wojskowej - o przyjęciu lub skreśleniu
      z ewidencji wojskowej komendy uzupełnień oraz na potwierdzeniu zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych - o przyjęciu lub skreśleniu z ewidencji ludności,

5.       sprawdzanie, na podstawie potwierdzenia zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych wpisów zamieszczonych w książeczce wojskowej, czy osoba zgłaszająca dane wymagane do zameldowania i podlegająca obowiązkowi meldunkowemu dokonała:

    1. wymeldowania wynikającego z wojskowego obowiązku meldunkowego ogólnego,
    2. wymeldowania wynikającego z wojskowego obowiązku meldunkowego szczególnego,

6.      przesyłanie wojskowemu komendantowi uzupełnień zawiadomienia o zaistnieniu zmian zgłoszonych przez żołnierza rezerwy, żołnierza zwolnionego z zasadniczej służby wojskowej przed jej odbyciem bez przeniesienia do rezerwy lub poborowego dot. wyjazdu za granicę na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące lub powrotu z tego pobytu,

7.      zawiadamianie wojskowego komendanta uzupełnień o zgonie osoby podlegającej wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu, jak również o wymeldowaniu jej na podstawie decyzji administracyjnej,

 

W sprawach zmian imion i nazwisk:

 

1.      rozstrzyganie w sprawach zmiany imion i nazwisk,

2.      zawiadamianie o zmianie imienia lub nazwiska, pisowni lub brzmienia imienia
i nazwiska, urzędu stanu cywilnego właściwego ze względu na miejsce sporządzenia aktu urodzenia i małżeństwa wnioskodawcy oraz miejsca sporządzenia aktów urodzeń jego małoletnich dzieci, a ponadto właściwy Urząd Skarbowy, Policji, Wojskowej Komendy Uzupełnień, organu ewidencji ludności oraz Centralnego Rejestru Skazanych.

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska