http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2004-11-19 08:53:21
Referat Ochr Środowiska
Skład osobowy - 2003-07-14

 

1. Kierownik Referatu - mgr inż. Bronisław Jasiński

 

 Zakres obowiązków /ogólny/:

 

1.      Prowadzenie całości spraw z zakresu ustawy o ochronie środowiska.

2.      Nadzór nad inwestycjami z zakresu gospodarki wodno – ściekowej oraz ochrony środowiska.

3.      Rekultywacja gruntów.

4.      Nadzór nad usuwaniem szkód górniczych w obiektach komunalnych.

5.      Zamówienia publiczne w zakresie prowadzonych spraw.

6.      Podejmowanie działań w zakresie promocji i rozwoju gminy.

 

 

 Zakres obowiązków /szczegółowy/:

 

W zakresie ochrony środowiska:

 

1.      współdziałanie z instytucjami i organizacjami mającymi na celu ochronę środowiska, występowanie w sprawach o na­ruszenie przepisów z tym związanych,

2.      wykonywanie uprawnień wynikających ze szczegółowych przepisów w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ochrony wód, powietrza, gleby, ochrony przed hałasem i wibracją,

3.      udostępnianie informacji z zakresu ochrony środowiska – współpraca z Referatem Architektury przy wydawaniu decyzji z zakresu prawa budowlanego.

4.      obliczanie opłat z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska,

5.      opiniowanie planów ruchu i dodatków do planu ruchu,

6.      analiza i ocena sytuacji w zakresie szkód górniczych na terenie gminy,

7.      przygotowywanie opinii do planów ruchu i dodatków do planów ruchu zakładów górniczych.

8.      zawieranie ugód i udział w zawieraniu umów z kopalniami o zwrot kosztów związanych ze szkodami górniczymi i profilaktycznym zabezpieczeniem dla obiektów komunal­nych,

9.      pomoc dla mieszkańców w formułowaniu wniosków do kopalń o uznanie szkód górniczych.

10.  prowadzenie spraw związanych ze szkodami przemysłowymi,

11.  opiniowanie wycinki drzew – współpraca z Referatem Infrastruktury Technicznej, Społecznej i Edukacji,

12.  nadzór merytoryczny nad technologią w zakresie gospodar­ki wodno-ściekowej,

13.  rekultywacja gruntów,

14.  koordynacja prowadzonych inwestycji w zakresie gospodarki wodno – ściekowej i ograniczenia niskiej emisji w tym:

§         udzielanie zamówień publicznych,

§         przygotowanie dokumentacji,

§         przekazanie dokumentacji i frontu robót wykonawcy,

§         udział w odbiorze inwestycji i nadzorowanie spraw z zakresu rękojmi i gwarancji,

§         obsługa inwestycji w zakresie formalno-rachunkowej kontroli faktur wykonawcy,

§         obrona interesów inwestora bezpośredniego, a w szczególności kontroli kosztów inwestycji,

§         przygotowanie materiałów niezbędnych do rozliczenia końcowego inwestycji,

§         przekazanie inwestycji na majątek gminy,

15.  rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w uzgodnieniu z wykonawcą inwestycji,

16.  współpraca ze służbą finansową urzędu we wszystkich sprawach związanych z finansowaniem inwestycji,

17.  prowadzenie postępowań w zakresie pozwoleń wodno – prawnych zgodnie z ustawą prawo wodne,

18.  współpraca z Powiatowym Komitetem Przeciwpowodziowym i Gminnym Zespołem Reagowania, OC i Spraw Wojskowych w zakresie ochrony środowiska.

19.  inicjowanie opracowania programu ochrony środowiska i zlecanie opracowania koncepcji, ekspertyz, projektów związanych z ochroną środowiska,

20.  udzielanie pomocy i współpraca z organizacjami społecznymi działającymi w dziedzinie ochrony środowiska,

21.  popularyzacja ochrony przyrody,

22.  wnioskowanie do Rady Gminy o uchwalenie rocznego planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz nadzór nad realizacją,

23.  współorganizowanie imprez, akcji i konkursów  związanych z ochroną środowiska,

24.  prowadzenie działań na rzecz edukacji ekologicznej,

25.  prowadzenie spraw związanych z pomnikami przyrody – rejestr i konserwacja,

26.  przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych, ochronie informacji niejawnej oraz zapewnienie dostępu do informacji publicznych.

 

W zakresie promocji i rozwoju:

 

  1. przygotowywanie wieloletnich planów rozwoju gminy w oparciu o strategię planu zagospodarowania przestrzennego,
  2. gromadzenie materiałów i dokumentów potrzebnych do promowania gminy,
  3. opracowywanie materiałów promujących (folderów, strony internetowej),
  4. przygotowywanie stanowisk na wystawach promujących gminę,
  5. przygotowywanie wniosków o zewnętrzne środki finansowe na realizację zadań gminy,
  6. bieżąca analiza źródeł pomocy finansowej na rzecz rozwoju gminy,

 

 

2. Inspektor - Małgorzata Gembołyś

 

 Zakres obowiązków /ogólny/:

 

1.       Prowadzenie spraw z zakresu możliwości pozyskiwania przez gminę funduszy zewnętrznych.

2.       Podejmowanie działań w zakresie ochrony środowiska, promocji i rozwoju gminy.

3.       Prowadzenie Gminnego Ośrodka Informacji Europejskiej.

 

 

Zakres obowiązków /szczegółowy/:

 

W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:

1.      Przygotowywanie wniosków o zewnętrzne środki finansowe na realizację zadań gminy.

2.      Bieżąca analiza źródeł pomocy finansowej na rzecz rozwoju gminy.

3.      Umieszczanie na stronie internetowej gminy informacji dotyczących możliwości pozyskiwania środków finansowych (krajowych i zagranicznych) dla gminy, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców.

4.      Pozyskiwanie informacji dotyczących pozyskiwania funduszy ze stron internetowych.

 

 

W zakresie ochrony środowiska, promocji i rozwoju:

1.      Popularyzacja ochrony przyrody.

2.      Współorganizowanie imprez, akcji i konkursów związanych z ochroną środowiska.

3.      Przygotowywanie wieloletnich planów rozwoju gminy w oparciu o strategię planu zagospodarowania przestrzennego.

4.      Gromadzenie materiałów promujących (folderów, strony internetowej, reklamy i ogłoszeń).

5.      Przygotowywanie ekspozycji na wystawy promujące gminę.

6.      Przygotowywanie do zaakceptowania przez kierownika referatu materiałów do wydawania postanowień i decyzji w zakresie gospodarki odpadami, wycinki drzew, opinii planów ruchu, dodatków do planów ruchu.

7.      Przygotowywanie dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji kanalizacyjnych i programu ograniczenia niskiej emisji.

 

W zakresie prowadzenia Gminnego Ośrodka Informacji Europejskiej

1.      Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem GOIE.

2.      Współpraca z Biurem Integracji Europejskiej oraz Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej w Katowicach.

3.      Dystrybucja materiałów informacyjnych dotyczących Unii Europejskiej w społeczności lokalnej.

4.      Śledzenie bieżących informacji dotyczących członkostwa Polski w Unii Europejskiej.

5.      Organizowanie imprez, akcji i konkursów związanych z Unią Europejską.

6.      Współpraca ze szkołami, szkołami i biblioteką.

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska