http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-03-10 09:31:59
USC
REJESTRACJA ZGONÓW - 2003-11-26

 

Nazwa komórki

Urząd Stanu Cywilnego

 

Przedmiot sprawy

 

REJESTRACJA  ZGONÓW

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami), Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986r. Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9.09.2000r. (Dz.U. z 2000r. Nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami).

Wymagane dokumenty

1.       Karta zgonu, wydana przez służbę zdrowia.

2.       Dowód osobisty osoby zmarłej (do likwidacji w jednostce wydania dowodu).

3.       Książeczka wojskowa osoby zmarłej (mężczyźni, którzy nie ukończyli 50 roku życia).

 

·          W przypadku, gdy przyczyna śmierci nie była naturalna – zezwolenie z prokuratury prowadzącej sprawę.

 

4.       Do wglądu:

·          dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej,

·          dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

UWAGA:

Urząd Stanu Cywilnego w Bojszowach, zgodnie z właściwością miejscową, rejestruje akty zgonu osób zmarłych na terenie gminy Bojszowy.

 

Opłata

·          Za wniosek o wydanie trzech bezpłatnych odpisów skróconych aktu zgonu – 5,00 zł.

Termin załatwienia

Bezzwłocznie.

Sposób załatwienia

Sporządzenie aktu zgonu.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 12.

 

Godziny urzędowania :

Poniedziałek  9.00-17.00

Wtorek-Piątek 7.30-15.30

Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy (dokładne dane: nazwa, adres, e-mail)

 

Urząd Stanu Cywilnego

ul. Gaikowa 35

43-220 Bojszowy

tel. (0-32) 218 93 66 w. 39

Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy

Wydanie 3 bezpłatnych odpisów skróconych aktu zgonu bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu w USC.

W przypadku decyzji o odmowie dokonania rejestracji - doręczenie przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Środki odwoławcze i tryb ich wnoszenia

Nie przysługuje.

 

UWAGA:
 Odmowy dokonania rejestracji zgonu następuje w formie decyzji administracyjnej , od której przysługuje odwołanie . Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

 

Pozostałe informacje

1.       Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni; jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej – w ciągu 24 godzin.

2.       Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:

·          małżonek albo dzieci zmarłego,

·          najbliżsi krewni lub powinowaci,

·          osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,

·          osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,

·          administrator domu, w którym nastąpił zgon.

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska