Nazwa komórki |
Urząd Stanu Cywilnego |
Przedmiot sprawy |
REJESTRACJA ZDARZEŃ, KTÓRE NIE ZOSTAŁY ZAREJESTROWANE W ZAGRANICZNYCH KSIĘGACH STANU CYWILNEGO
|
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami), Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986r. Nr 36, poz. 180 z późniejszymi zmianami), Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 9.09.2000r. (Dz.U. z 2000r. Nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami). |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o zarejestrowanie urodzenia, małżeństwa lub zgonu, które nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego.
2. Załączniki:
· dokument potwierdzający zaistniałe zdarzenie, np. zaświadczenie lekarskie o urodzeniu lub zgonie, zaświadczenie położnej, orzeczenie sądowe i administracyjne wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonany przez tłumacza przysięgłego.
3. Do wglądu:
· dowód osobisty lub paszport oraz potwierdzenie zameldowania na pobyt stały.
|
Opłata |
· Za wniosek 5,00 zł.
· Za każdy załącznik 0,50 zł.
· Za decyzję 40,00 zł. |
Termin załatwienia |
Do 30 dni.
UWAGA:
Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni i złożenia w Urzędzie Stanu Cywilnego (termin załatwienia sprawy liczy się od daty złożenia wszystkich wymaganych dokumentów).
Nie uzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania. |
Sposób załatwienia |
Wydanie decyzji. |
Miejsce złożenia dokumentów |
Urząd Stanu Cywilnego – pokój nr 12.
Godziny urzędowania :
Poniedziałek 9.00-17.00
Wtorek-Piątek 7.30-15.30 |
Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy (dokładne dane: nazwa, adres, e-mail) |
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Gaikowa 35
43-220 Bojszowy
tel. (0-32) 218 93 66 w. 39 |
Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy |
Doręczenie przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. |
Środki odwoławcze i tryb ich wnoszenia |
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. |
Pozostałe informacje |
Sporządzenie aktu stanu cywilnego dla zdarzeń, które nastąpiły za granicą dokonuje się w USC właściwym dla miejsca stałego zamieszkania Wnioskodawcy. |