http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-03-14 12:02:23
Sprawy meldunkowe, dowody osobiste
Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy, wymiana, utrata - 2003-11-26

 

 

Nazwa komórki

 

Referat Organizacyjny  - Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

 

Przedmiot sprawy

 

Wydanie dowodu osobistego po raz pierwszy

Wydanie dowodu osobistego w razie wymiany lub

utraty 

UWAGA!

·          W razie zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym należy wystąpić o jego wymianę  w terminie 14 dni od daty doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę.

·          W razie upływu terminu ważności dowodu osobistego , uszkodzenia, lub powstania innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby posiadającej dokument należy niezwłocznie wystąpić o jego wyminę  

 

Podstawa prawna

 

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych - jednolity tekst Dz.U.Nr 87, poz.960 z 2001 roku z późn. zmianami

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U.Nr 236, poz.1999 z 2002 roku)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz.U.Nr 68 poz. 344 z 1992 roku)

 

Wymagane dokumenty

 

1.  Wniosek o wydanie dowodu osobistego

/wniosek_o_wydanie_dowodu_osobistego.pdf (564.37 Kb))/

2.  Załączniki:

·          2 aktualne , wyraźne fotografie o wymiarach 35 x 45 mm przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem

·          dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego

·          skrócony odpis aktu urodzenia ( w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński);

·          skrócony odpis aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku;

·          na żądanie organu poświadczenie obywatelstwa polskiego, lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa

·          do wglądu dokument ze zdjęciem – paszport, legitymacja ubezpieczeniowa, prawo jazdy, a w przypadku wymiany dowód osobisty

UWAGA!

Do wniosku nie dołącza się odpisów skróconych aktów stanu cywilnego jeżeli zostały sporządzone w USC w Lędzinach.

 

Opłata

 

 

Za wydanie dowodu osobistego       30,00 zł

 

Termin załatwienia

 

 

1 miesiąc

 

Sposób załatwienia

 

-          Na podstawie przedłożonego wniosku sporządzany jest formularz, gdzie wnioskodawca potwierdza zgodność danych osobowych w nim zawartych własnoręcznym podpisem.

-          Wydanie dowodu osobistego, którego odbiór wnioskodawca potwierdza własnoręcznym podpisem.

/ W przypadku wymiany dowodu osobistego przy odbiorze nowego dowodu dotychczasowy dowód unieważnia się poprzez odcięcie lewego rogu i zwraca wnioskodawcy/ .

 

Miejsce złożenia dokumentów

 

 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

II Piętro, pokój nr 12

Godziny urzędowania :

Poniedziałek  9.00-17.00

Wtorek-Piątek 7.30-15.30

 

Komórka odpowiedzialna za

załatwienie sprawy

/dokładne dane: nazwa, adres,e-meil

 

 

Urząd Gminy Bojszowy 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

ul. Gaikowa 35

43-220 Bojszowy

tel.21–89-183 wew. 39

 

Sposób przekazania informacji

o załatwieniu sprawy

 

 

Odbiór dokumentu osobiście w terminie uzgodnionym

 

 

Tryb odwoławczy

 

 

Nie przysługuje

 

Pozostałe informacje

 

 

·          Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz jego odbiór  wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.

·          Małoletni składa wniosek w obecności jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego

·          W przypadku utraty dowodu osobistego organ gminy wydaje wolne od opłaty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego.

·          W przypadku wymiany dowodu osobistego, jeżeli dane zawarte w dowodzie nie uległy zmianie, a w dokumentacji znajdują się odpisy akt stanu cywilnego wnioskodawcy, ponowne złożenie tych dokumentów nie jest wymagane

·          Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografie przestawiające osobę z nakryciem głowy

 

 

 

 

 

Zgodnie z ustawą z dnia 27 maja 2004r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. z 2004r. nr 151 art.1pkt.2) informuję, iż wypełnione druki NIP-3 dot. aktualizacji danych osobowych w związku ze zmianą dowodu osobistego należy składać bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym lub za pośrednictwem organu wydającego dowód osobisty.

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska