Nazwa komórki
|
Referat Organizacyjny - Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie |
Przedmiot sprawy
|
Wymeldowanie z pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące
|
Podstawa prawna
|
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych - jednolity tekst Dz.U.Nr 87, poz.960 z 2001 roku z późn. zmianami
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U.Nr 236, poz.1999 z 2002 roku)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz.U.Nr 68 poz. 344 z 1992 roku) |
Wymagane dokumenty
|
· Wypełniony formularz „ Zgłoszenia wymeldowania z miejsca czasowego pobytu ponad 2 miesięce”
· Dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowania
· Książeczka wojskowa lub potwierdzenie pierwszej rejestracji
/ dotyczy : mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 19 lat, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat, a posiadających stopnie wojskowe chorążych lub oficerów – 60 lat,
kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat, a posiadające stopień chorążych lub oficerów – 50 lat./
· Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku wymeldowania osoby niepełnoletniej
|
Opłata
|
Nie podlega opłacie |
Termin załatwienia
|
Bezzwłocznie |
Sposób załatwienia
|
- Wydanie zaświadczenia stwierdzającego dopełnienie obowiązku wymeldowania się
- Dokonanie adnotacji o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego ponad 2 miesięcy w zbiorze danych osób zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad dwa miesiące
|
Miejsce złożenia dokumentów
|
Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie
II Piętro, pokój nr 12
Godziny urzędowania :
Poniedziałek 9.00-17.00
Wtorek-Piątek 7.30-15.30 |
Komórka odpowiedzialna za
załatwienie sprawy
/dokładne dane: nazwa, adres,e-meil
|
Urząd Gminy Bojszowy
Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie
ul. Gaikowa 35
43-220 Bojszowy
tel.21–89-183 wew. 39 |
Tryb odwoławczy
|
Nie przysługuje |
Pozostałe informacje
|
q Wymeldowania dokonuje osoba opuszczająca miejsce pobytu najpóźniej w dniu jego opuszczenia,
q Jeżeli osoba podlegająca obowiązkowi wojskowemu posiada kartę mobilizacyjną, przed dokonaniem wymeldowania jest obowiązana zgłosić zmianę adresu w Wojskowej Komendzie Uzupełnień,
q Za osobę niepełnoletnią dokonującą wymeldowania druk podpisuje przedstawiciel ustawowy,
q Jeżeli okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.
|