http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-03-14 11:46:21
Sprawy meldunkowe, dowody osobiste
Wymeldowanie z pobytu stałego - 2003-11-26

 

 

Nazwa komórki

 

Referat Organizacyjny  - Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

 

Przedmiot sprawy

 

 

Wymeldowanie z pobytu stałego

 

Podstawa prawna

 

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych - jednolity tekst Dz.U.Nr 87, poz.960 z 2001 roku z późn. zmianami

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U.Nr 236, poz.1999 z 2002 roku)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz.U.Nr 68 poz. 344 z 1992 roku)

 

Wymagane dokumenty

 

 

·          Wypełniony  druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"

·          Dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowania

·          Książeczka wojskowa lub potwierdzenie pierwszej rejestracji

/ dotyczy : mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 19 lat, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat, a posiadających stopnie wojskowe chorążych lub oficerów – 60 lat,

        kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat, a posiadające stopień chorążych lub oficerów – 50 lat./

·          Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku wymeldowania osoby niepełnoletniej

 

UWAGA!

W przypadku gdy obowiązku wymeldowania nie dopełnia zobowiązany następuje wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu lub na

wniosek o wymeldowanie .

 

 

Opłata

 

 

Nie podlega opłacie 

 

UWAGA!

·          w przypadku złożenia wniosku o wymeldowanie w  drodze decyzji administracyjnej  pobiera się opłatę skarbową:

 za wniosek              5,00 zł

 za każdy załącznik  0,50 zł

 

 

Termin załatwienia

 

 

- Bezzwłoczne

-  w przypadku wszczęcia postępowania o wymeldowanie na wniosek lub z urzędu do 30 dni

 

UWAGA!

Do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

O każdym przypadku  nie załatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy

 

Sposób załatwienia

 

 

1. Wydanie „ Zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego”,

2. Wydanie decyzji administracyjnej o wymeldowaniu / gdy postępowanie wszczęto na wniosek o wymeldowanie lub z urzędu/

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

 

 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

II Piętro, pokój nr 12

Godziny urzędowania :

Poniedziałek  9.00-17.00

Wtorek-Piątek 7.30-15.30

 

Komórka odpowiedzialna za

załatwienie sprawy

/dokładne dane: nazwa, adres,
e-meil

 

 

Urząd Gminy Bojszowy 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

ul. Gaikowa 35

43-220 Bojszowy

tel.21–89-183 wew. 39

 

Sposób przekazania informacji

o załatwieniu sprawy

 

 

1. odbiór „ Zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego” osobiście lub przez stronę bezpośrednio po dopełnieniu obowiązku wymeldowania,

2. Doręczenie decyzji w sprawie wymeldowania przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

 

 

Tryb odwoławczy

 

 

Od decyzji w sprawie  wymeldowania wydanej na wniosek lub z urzędu służy odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Bojszowy w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

Pozostałe informacje

 

 

q       Jeżeli osoba podlegająca obowiązkowi wojskowemu posiada kartę mobilizacyjną, przed dokonaniem wymeldowania jest obowiązana zgłosić zmianę adresu w Wojskowej Komendzie Uzupełnień

q       Osoba dokonująca zmiany miejsca zamieszkania w obrębie Gminy Bojszowy nie dokonuje odrębnego wymeldowania.

q       Za osobę niepełnoletnią dokonującą wymeldowania druk podpisuje przedstawiciel ustawowy.

q       Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje się z urzędu na podstawie odpisu skróconego aktu zgonu , przesłanego przez urząd stanu cywilnego , bez konieczności wypełniania formularza "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"

q       Wymeldowania dokonuje się osobiście

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska