http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-03-14 11:43:10
Sprawy meldunkowe, dowody osobiste
Zameldowanie cudzoziemców - 2003-11-26

 

 

Nazwa komórki

 

Referat Organizacyjny  - Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

 

Przedmiot sprawy

 

 

Zameldowanie cudzoziemców

 

Podstawa prawna

 

 

-          Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych - jednolity tekst Dz.U.Nr 87, poz.960 z 2001 roku z późn. zmianami

-          Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U.Nr 236, poz.1999 z 2002 roku)

 

 

Wymagane dokumenty

 

 

Cudzoziemcy dokonując zameldowania na pobyt stały:

·          wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu stałego"

·          karta pobytu lub zezwolenie na osiedlenie się ,

·           potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy

·          paszport osoby meldującej się

·          zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego – w przypadku gdy cudzoziemiec był poprzednio zameldowany na pobyt stały na terytorium RP

 

 

Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy trwający  do 2 miesięcy :

·          Złożenie wniosku o „Zameldowanie na pobyt czasowy do 2 miesięcy” w obecności właściciela lub najemcy lokalu,

·          zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony,

·          paszport osoby meldującej się

·          dowód osobisty właściciela lokalu lub najemcy

 

Cudzoziemcy zgłaszający pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące:

·          Wypełniony druk „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące „

·          Karta czasowego pobytu lub zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony

·          paszport osoby meldującej się

 

UWAGA!

W powyższych przypadkach

 czynności zameldowania można dokonać w obecności wynajmującego, najemcy, właściciela lokalu  lub osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu , a w przypadku wątpliwości po okazaniu dokumentu z którego wynika najem lub własność lokalu, celem stwierdzenia że osoba uprawniona dokonała potwierdzenia faktu pobytu osoby meldującej się.

 

 

Opłata

 

 

Nie podlega opłacie

 

Termin załatwienia

 

 

Bezzwłocznie

 

Sposób załatwienia

 

 

- wydanie potwierdzenia zameldowania

/ ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia - przy zameldowaniu na pobyt stały, ważne do czasu upływu okresu zameldowania – przy zameldowaniu na czas określony/

- wprowadzenie danych o stałym zameldowaniu do kartoteki osobowej mieszkańca / w przypadku zgłoszenia zameldowania na pobyt stały/

na pobyt czasowy do 2 miesięcy :

- wpis do książki zameldowań osób zameldowanych na pobyt czasowy do dwóch miesięcy/ w przypadku zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy do 2 miesięcy/

- adnotacja w zbiorze danych osób zameldowanych na pobyt czasowy  trwający ponad dwa miesiące/ w przypadku zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy ponad 2 miesiące/

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

 

 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

II Piętro, pokój nr 12

 

Godziny urzędowania :

Poniedziałek  9.00-17.00

Wtorek-Piątek 7.30-15.30

 

Komórka odpowiedzialna za

załatwienie sprawy

/dokładne dane: nazwa, adres,
e-meil

 

 

Urząd Gminy Bojszowy 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

ul. Gaikowa 35

43-220 Bojszowy

tel.21–89-183 wew. 39

 

Sposób przekazania informacji

o załatwieniu sprawy

 

 

Odbiór potwierdzenia zameldowania bezpośrednio po dopełnieniu obowiązku zgłoszenia

Tryb odwoławczy

 

Nie przysługuje

 

UWAGA!

W przypadku gdy dane w zgłoszeniu budzą wątpliwości np. w przypadku odmów potwierdzenia faktu pobytu przez dysponentów lokali, ich nieobecności w kraju, w przypadkach nieuregulowanego stanu prawnego lokalu,  wszczyna się postępowanie i wydaje decyzję administracyjną o zameldowaniu osoby, jeżeli faktycznie w lokalu zamieszkuje.

Na decyzję o zameldowaniu stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który decyzje wydał w terminie 14 dni od jej doręczenia stronie

 

 

Pozostałe informacje

 

 

q       Cudzoziemiec melduje się na pobyt czasowy na czas nie dłuższy  niż określony w wizie , umowie o ruchu bezwizowym lub zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony.

q       W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba,

q       Za osobę nieposiadajaca pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę.

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska