http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-03-14 11:37:11
Sprawy meldunkowe, dowody osobiste
Zameldowanie obywateli RP na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące - 2003-11-26

 

 

Nazwa komórki

 

Referat Organizacyjny  - Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

 

Przedmiot sprawy

 

 

Zameldowanie obywateli RP na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące

 

 

Podstawa prawna

 

 

- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych – jednolity tekst Dz.U.Nr 87, poz.960 z 2001 roku z późn. zmianami

- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U.Nr 236, poz.1999 z 2002 roku)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz.U.Nr 68 poz. 344 z 1992 roku)

 

 

Wymagane dokumenty

 

1.       Wypełniony druk "Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące"

2.       Załączniki

·          Dowód osobisty osoby meldującej się

·          Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku zameldowania osoby niepełnoletniej

·          Książeczka wojskowa lub potwierdzenie pierwszej rejestracji

/ dotyczy : mężczyzn począwszy od 1 stycznia roku, w którym kończą 19 lat, do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 50 lat, a posiadających stopnie wojskowe chorążych lub oficerów – 60 lat,

kobiet przeniesionych do rezerwy, począwszy od następnego dnia po dniu przeniesienia do rezerwy do dnia 31 grudnia roku, w którym kończą 40 lat, a posiadające stopień chorążych lub oficerów – 50 lat./

 

Czynności zameldowania można dokonać w obecności wynajmującego, najemcy, właściciela lokalu  lub osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu , a w przypadku wątpliwości po okazaniu dokumentu z którego wynika najem lub własność lokalu, celem stwierdzenia że osoba uprawniona dokonała potwierdzenia faktu pobytu osoby meldującej się.

 

 

Opłata

 

 

Nie pobiera się

 

Termin załatwienia

 

 

Bezzwłocznie

 

Sposób załatwienia

 

 

·          adnotacja w zbiorze danych osób zameldowanych na pobyt czasowy  trwający ponad dwa miesiące

·          wydanie potwierdzenia zameldowaniu na pobyt czasowy trwający powyżej 2 miesięcy /ważne do czasu upływu terminu zameldowania/

UWAGA!

W przypadku gdy dane zgłoszone przez osobę zainteresowaną dokonaniem zameldowania budzą wątpliwości organ wszczyna postępowanie i wydaje decyzję

o zameldowaniu osoby, jeżeli faktycznie w lokalu zamieszkuje.

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

 

 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

II Piętro, pokój nr 12

Godziny urzędowania :

Poniedziałek  9.00-17.00

Wtorek-Piątek 7.30-15.30

 

Komórka odpowiedzialna za

załatwienie sprawy

/dokładne dane: nazwa, adres,e-meil

 

 

Urząd Gminy Bojszowy 

Referat Organizacyjny – Ewidencja Ludności, Sprawy Obywatelskie

ul. Gaikowa 35

43-220 Bojszowy

tel.21–89-183 wew. 39

 

Sposób przekazania informacji

o załatwieniu sprawy

 

Odbiór potwierdzenia zameldowania bezpośrednio po dopełnieniu obowiązku meldunkowego

W przypadku wydania decyzji o zameldowaniu doręczenie za pośrednictwem poczty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Tryb odwoławczy

 

Nie przysługuje

 

Uwaga!

Na decyzję o zameldowaniu przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który decyzje wydał w terminie 14 dni od jej doręczenia stronie

 

pozostałe informacje

 

 

q       W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba,

q       Za osobę nieposiadajaca pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę

q       Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska