http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Polityka prywatności
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2005-07-14 08:21:05
Gminne Gimnazjum
Informacja o sposobie załatwiania skarg i wniosków - 2003-06-26

skargi i wnioski

 

INSTRUKCJA

w sprawie: organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków dotyczących działalności Gminnego Gimnazjum

im. Roku Jubileuszowego w Bojszowach.


 

I. Postanowienia ogólne

§ 1

Wszystkim podmiotom działającym w szkole służy prawo do składania do dyrektora Gimnazjum skarg i wniosków. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie społecznym.

§ 2

Złożenie skargi lub wniosku pociąga za sobą następujące obowiązki:

1)      przyjęcie skargi (wniosku),

2)      rozpatrzenie i załatwienie skargi (wniosku),

3)      udzielenie odpowiedzi na skargę (wniosek).

§ 3

Przedmiotem skargi mogą być wszystkie sprawy dotyczące działalności i funkcjonowania szkoły.

§ 4

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, zapobieganie nadużyciom.

§ 5

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem decyduje treść pisma, a nie forma zewnętrzna. Nie jest ważne jak strona tytułuje przesłane pismo, ani jaki tytuł swego wystąpienia zaproponuje do protokołu. Ważne jest natomiast, aby z treści wypowiedzi wynikało że strona wyraża niezadowolenie albo, że zamierza zaproponować ulepszenie działalności.

§ 6

Organem właściwym do rozpoznawania skarg jest dyrektor Gimnazjum.

§ 7

Wnioski składa się do dyrektora Gimnazjum.

§ 8

Skargi i wnioski, aby mogły być rozpatrzone i załatwione powinny zawierać imię, nazwisko oraz adres wnoszącego.

Skargi lub wnioski nie zawierające w/w danych pozostawia się bez rozpatrzenia.

§ 9

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefonu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

 

II. Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków

§ 10

Skargi i wnioski składane na piśmie są przyjmowane i ewidencjonowane w rejestrze skarg prowadzonym w sekretariacie szkoły.

§ 11

Na żądanie wnoszących potwierdzana jest na kopiach pism data przyjęcia pisma.

§ 12

Dyrektor przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.

§ 13

Informacje o godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków są wywieszone na drzwiach sekretariatu szkoły.

§ 14

W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnego przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół przyjęcia skargi lub wniosku podając w nim imię, nazwisko, adres osoby zgłaszającej oraz zwięzły opis treści sprawy. Protokół podpisuje przyjmujący zgłoszenie.

§ 15

Na żądanie wnoszącego przyjmujący ustną skargę lub wniosek sporządza protokół w dwóch egzemplarzach potwierdzając datę przyjęcia.

 

III. Rozpatrywanie i załatwienie skarg i wniosków

§ 16

Skargi i wnioski powinny być rozpatrywane i załatwiane z należytą starannością, wnikliwie           i terminowo.

Załatwienie skargi lub wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.

Załatwienie polega na rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub podjęciu innych stosownych środków, usunięciu stwierdzonych uchybień i w miarę możliwości przyczyn ich powstawania oraz zawiadomienia w sposób wyczerpujący skarżącego (zgłaszającego wniosek) o wynikach załatwienia.

§ 17

Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić  ich przedmiotu, należy zażądać od wnoszącego skargę lub wniosek złożenie wyjaśnienia lub uzupełnienia w określonym           7-dniowym terminie z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez biegu.

§ 18

Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania dowodów postępowania wyjaśniającego oraz badania akt powinny być rozpatrzone niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 14 dni. Każda skarga i wniosek bez względu na trudności związane z przygotowaniem odpowiedzi na jej treść, powinna być załatwiona w terminie jednego miesiąca od daty otrzymania skargi lub wniosku. W razie niezałatwienia skargi w powyższym terminie organ załatwiający sprawę obowiązany jest zawiadomić stronę podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

§ 19

Dyrektor Gimnazjum jest zobowiązany zawiadomić wnoszącego skargę lub wniosek pisemnie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku. Kopię odpowiedzi należy pozostawić                        w dokumentacji w celu odnotowania sposobu załatwienia sprawy w rejestrze skarg.

§ 20

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie.

§ 21

W przypadku, gdy skarga w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do jej rozpatrzenia może w odpowiedzi na tę skargę podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.

 

§ 22

Osoby winne naruszenia postanowień niniejszej instrukcji będą pociągane do odpowiedzialności dyscyplinarnej zgodnie z obowiązującym regulaminem pracy.

 
««« powrót
 
 


Interaktywna Polska