Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej E-PUAP
ePUAP czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej jest platformą, na której za pomocą określonych podstawowych elementów (usług wspólnych platformy), instytucje publiczne udostępniają usługi oparte na elektronicznych kanałach komunikacji ze swoim otoczeniem (w szczególności przedsiębiorcami i obywatelami, ale również z innymi instytucjami publicznymi) poprzez pojedynczy punkt dostępowy w Internecie.
Celem ePUAP jest stworzenie jednolitego, bezpiecznego i w pełni zgodnego z obowiązującym prawem, elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych przez administrację publiczną dla obywateli.
Instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP :
Profil zaufany
Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji – to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym.
Wykorzystując profil zaufany obywatel może załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności osobistego udania się do urzędu.
Profil zaufany zakładany jest w punktach potwierdzeń, czyli instytucjach upoważnionych przez MSWiA do potwierdzania tożsamości obywateli. Punktami potwierdzeń są: Urzędy Skarbowe, Urzędy Wojewódzkie, oddziały Zakładów Ubezpieczeń Społecznych, a za granicą konsulaty. Pełna lista punktów potwierdzeń dostępna jest na platformie ePUAP.
Urząd Gminy Bojszowy wykonujących zadania publiczne udostępnia klientom Urzędu możliwość skorzystania z formularzy elektronicznych na platformie ePUAP:
|