http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
BIP
URZĄD
WŁADZE
WYBORY
NABÓR PRACOWNIKÓW
KONKURSY OFERT
KOMUNIKATY/OGŁOSZENIA
PRAWO LOKALNE
MAJĄTEK GMINY
PLANY, PROGRAMY, ZAMIERZENIA, RAPORTY, SPRAWOZDANIA
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli
Kontrole zewnętrzne
Kontrole wewnętrzne 2004-2013
2004 rok
Harmonogramy kontroli
Protokoły z kontroli
Zalecenia pokontrolne
2005 rok
2006 rok
2007 rok
2008 rok
2009 rok
2010 rok
2011 rok
2012 rok
2013 rok
Rozstrzygnięcia nadzorcze Wojewody
OPINIE RIO
Kontrola Zarządcza
PROJEKTY AKTÓW
E-URZĄD
PETYCJE
ZAŁATWIANIE SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI LOBBINGOWEJ
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
PONOWNE WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI SEKTORA PUBLICZNEGO
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
OCENA JAKOŚCI WODY PRZEZNACZONEJ DO SPOŻYCIA PRZEZ LUDZI
REJESTRY, EWIDENCJE, ARCHIWA
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
PRZETARGI - NIERUCHOMOŚCI
CO, GDZIE I JAK ZAŁATWIĆ?
PROJEKTY REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW UE
Ochrona danych osobowych
SZUKAJ
INNE
REDAKCJA
STATYSTYKA
INSTRUKCJA OBSŁUGI


 
Protokoły z kontroli 
2004 rok
 
data publikacji:  21-12-2004 | 00:00
data ostatniej modyfikacji:  21-12-2004 | 00:00
Protokół II/2004 21.12.2004

                                                                 Bojszowy, dnia 20.12.2004r.

 

KW 0914/12/04

 

 

PROTOKÓŁ II/2004

 

Kontroli wewnętrznej problemowej – wyrywkowej przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im Ks. Jerzego Popiełuszki w Świerczyńcu, obejmującej zakresem co najmniej 5% wydatków za 2004r. Kontrola przeprowadzona została przez inspektora ds. kontroli wewnętrznej mgr Agnieszkę Janosz na podstawie upoważnienia nr 5/2004 wydanego przez Wójta Gminy Bojszowy w dniu 22.11.2004r.

Kontrolę przeprowadzono w dniach 13-14.12.2004r.

Funkcję dyrektora w kontrolowanej jednostce sprawuje mgr inż. Janina Kokoszka.

Główna księgową jest mgr Danuta Czarnecka – Embinger, zatrudniona w wymiarze 0,58 etatu.

 

Przyjęto następujący zakres kontroli:

1. Prawidłowość naliczenia odpisu i wydatkowania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

2.      Prawidłowość ustalenia i wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

 

Kontrolę przeprowadzono na podstawie:

1. Ustawy z dnia 4 marca 1994r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych ( Dz. U.  z 1996 Nr 70 poz. 335 z późn. zmianami ).

2. Karty Nauczyciela ( Dz. U. z 2003 Nr 118 poz. 1112 ).

3. Rozporządzenia Ministra Pracy i polityki Socjalnej z dnia 14 marca 1994r. w sprawie ustalenia przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczenia odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych ( Dz. U. Nr 43 poz. 168 z późn. zmianami ).

4. Obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 11 lutego 2004r. o przeciętnym wynagrodzeniu miesięcznym w gospodarce narodowej w 2003r. i w drugim półroczu 2003r.

5. Ustawy z dnia 26listopada 1998r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 Nr 15 poz. 148 z późn. zmianami ).

6. Ustawy z dnia 12 grudnia 1997r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej ( Dz. U. z 1997r. Nr 160 poz. 1080 z późn. zmianami ).

 

W trakcie kontroli wyjaśnień udzielała główna księgowa – mgr Danuta Czarnecka – Embinger.

 

Ustalenia kontroli:

1. W zakresie prawidłowości naliczenia odpisu i wydatkowania środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

 

W kontrolowanej jednostce utworzono Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, którego środki są gromadzone łącznie ze środkami świetlicy na oddzielnym rachunku bankowym, a ewidencja prowadzona jest prawidłowo na koncie 851 w korespondencji z kontem 135 przy użyciu programu księgowego QWANT. 

Zasady i warunki korzystania ze świadczeń ZFŚS oraz zasady przeznaczania środków na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określono w regulaminie ZFŚS z dnia 30.06.2000r.

W oparciu o plan wydatków sporządzony na 2004r. przeznacza się:

-         6% środków na pożyczki mieszkaniowe,

-         89% środków na działalność socjalną,

-         5% środków na zapomogi losowe.

 

Kontroli poddano naliczenie odpisu na 2004r. oraz rozliczenie środków gromadzonych na koncie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w okresie od 01.01.2004r. do 30.11.2004r.

 

Wysokość odpisu dla Szkoły Podstawowej na 2004r. ustalono w następujący sposób:

-         dla pedagogów w wysokości 27.314,00 zł,

-         dla pracowników obsługi i administracji: 7,83 etatów x 703,54 zł = 5.509,00 zł,

-         dla emerytów: 3 x 117,26 zł = 352,00 zł.

-         we wrześniu dokonano naliczenia odpisu dla nauczycieli będących emerytami i rencistami w wysokości : 6 x 767,00 zł  = 4.602,00 zł.

 

 

Wysokość odpisu dla pracowników świetlicy na 2004r.:

-         3,25 etatów x 703,54 zł = 2.287 zł.

 

Rozliczenie środków gromadzonych na koncie ZFŚS w okresie od 01.01.2004r. do 30.11.2004r.:

- saldo początkowe zgodne z bilansem otwarcia:

3.400,83 zł

- odpis:

27.349,00 zł – wyciąg bankowy z dn. 31.05.2004r.

12.715,00 zł – wyciąg bankowy z dn. 27.09.2004r.

- wpływy z tytułu spłaty pożyczek mieszkaniowych:

6.922,90 zł.

Razem: 50.387,73 zł

 

Wydatki:

-         udzielone pożyczki mieszkaniowe:

3.000,00 zł,

-         udzielone zapomogi losowe:

1000,00 zł ( w tym podatek 190 zł ),

-         bilety do kina:

300,00 zł – FA 77/2004

-         wycieczka pracowników:

1.695,95 zł,

-         świadczenia urlopowe dla nauczycieli + wczasy pod gruszą dla pracowników obsługi i administracji:

23.341,46 zł

-         wczasy pod gruszą dla emerytów:

2.025,00 zł

-         wczasy pod gruszą dla dzieci pracowników, dofinansowanie do kolonii:

3.320,00 zł

-         podatek od świadczeń urlopowych i wczasów pod gruszą:

5.700,50 zł

-         prowizja bankowa:

396,17 zł

Razem wydatki: 40.779,08 zł.

Saldo końcowe na dzień 30.11.2004r. wynosi 9.608,65 zł.

 

Kwoty wypłaconych środków tyt. wczasów pod gruszą zróżnicowane zostały w tabeli dopłat, stanowiącej załącznik do Regulaminu ZFŚS i uzależnione zostały od dochodu na członka rodziny. Pracownicy złożyli stosowne oświadczenia w tym zakresie.

 

 

Stwierdzono:

1. Nieprawidłowo naliczono odpis na ZFŚS w stosunku do pracowników administracji i obsługi oraz emerytów szkoły podstawowej,  jak również w stosunku do pracowników świetlicy. Nie przyjęto bowiem prawidłowej podstawy naliczenia odpisu opartej na przeciętnym wynagrodzeniu miesięcznym ogłoszonym dla tego celu w Obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 11 lutego 2004r. o przeciętnym wynagrodzeniu miesięcznym w gospodarce narodowej w 2003r. i w drugim półroczu 2003r.  Wysokość odpisu podstawowego na jednego zatrudnionego w 2004r. wynosi 695,68 zł, natomiast odpis na  jednego emeryta i rencistę wynosi 115,95 zł.

W kontrolowanej jednostce przyjęto następujące kwoty: odpowiednio 703,54 zł i 117,26 zł. Skutkiem takiego przeliczenia zawyżono kwotę odpisu o 92,00 zł.

2. Dla emerytów i rencistów  kontrolowanej jednostki odpis naliczono dopiero w miesiącu wrześniu, nie przekazano zatem środków w ustawowym terminie tj. co najmniej 75% odpisu do dnia 31.05. a pozostałą część do 30.09.

 

 

II.                W zakresie prawidłowości ustalenia i wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Strona kontrolująca sprawdziła poprawność wyliczenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego na przykładzie 5 pracowników. Nie stwierdzono nieprawidłowości w tym zakresie.

Ogółem wypłacono dla 23 nauczycieli, 7 nauczycielom gotówką, pozostałym na ich konta bankowe. Wypłacono dnia 04.03.2004r.

Dla pracowników obsługi i administracji – 9 pracownikom wypłacono gotówką, 1 pracownikowi na konto bankowe. Wypłacono dnia 04.03.2004r.

Dla pracowników świetlicy – wypłacono gotówką. Wypłacono dnia 04.03.2004r.

Przelewy na ROR-y są dokonywane na podstawie pisemnych oświadczeń pracowników.

Listy płac podpisane, opieczętowane, zatwierdzone.

Składki na ubezpieczenie społeczne, F. Pracy  i podatek odprowadzone terminowo.

Listy płac sporządzono w programie płacowym QWARK.

Na tym zakończono czynności kontrolne.

 

 

Informacje końcowe:

Stosownie do pkt. 9 Regulaminu wewnętrznej jednostki kontroli Urzędu Gminy Bojszowy kontrolowany ma prawo w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu złożyć na piśmie wyjaśnienia lub zgłosić zastrzeżenia do treści protokołu.

Niniejszy protokół zawiera 5 ( pięć ) stron kolejno numerowanych.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w jednostce kontrolowanej.

 

 

 

........................................                                                      ..........................................

 jednostka kontrolowana                                                                                                                                                          jednostka kontrolująca

 

 

 

 

 

 

 

 

........................................                                                      ...........................................

podpis  kontrolującego                                                                                                                                                     podpis gł. księgowego  jednostki

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska